Video om makerkultur och skolan

I denna väldigt inspirerande filmen från Edutopia introducerar Quin, som går i amerikanska åttonde klass, sin passion för skapande och makerkultur. Han började med Lego, och gick vidare till datorer. 2011 besökte han Maker Faire i San Mateo med sin pappa och fick sin första Arduino. Numera håller han bland annat på med lödning och elektronik, använder 3D-skrivare och laserskärare, och har dragit igång ett hackerspace för sina kompisar, där han introducerar dem till makerkultur. Videon tar också upp makerkultur i skolan.

Bruno Söderström has written 89 articles